sunnuntai 14. joulukuuta 2014

joululahja itseltäni itselleni

Minulla on voimakkaita asetuksia. Minä luon hyviä reseptejä (heh). Minulla on asiaa. Haluan tulla kuulluksi. Kaiken lisäksi minulla on hyvä kamera. Minkä ihmeen takia minulla ei ole blogia? Siinä kysymys, joka juolahti mieleeni tänään kävelyllä.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kävelyllä ilman kuulokkeita. Viimeeksi kävelin, tai ylipäätään liikuin ulkona ilman musiikkia joskus, kun unohdin ottaa kuulokkeet mukaan. Ja silloin matka luultavasti kului ärsyyntyneisyyden vallassa itseäni soimaten juuri tämän unohduksen takia.

Kävellessäni hämmästyin, kuinka hyvin omat ajatukset kuuleekaan, kun The Black Keys ja Metallica eivät pauhaa korvien kautta suoraan pään sisään. Pian huomasinkin ajattelevani onnellisuutta, kiitollisuutta ja sitä, mitä haluan tehdä elämälläni. Olen lähiaikoina keskittynyt vain suorittamiseen, ja ollut muka niin kiireinen, että tällaiset ”pikkuasiat” ovat päässeet unohtumaan.

Päätinkin aloittaa elämässäni aivan uuden luvun. Tähän lukuun sisältyy enemmän kiitollisuutta, kunnioitusta, armoa ja rakkautta kaikkea kohtaan. Myös itseäni. Olen oppinut, että elämä on juuri niin onnellista kuin siitä tekee. Lähiaikoina en ole tehnyt paljoakaan tehdäkseni elämästäni sellaista kuin haluan: onnellista ja hyvää, täynnä rakkautta.

Uuden luvun konkretisoimiseksi tuntui hyvältä ajatukselta perustaa blogi. Ehkä tätä kautta pääsen paremmin kiinni omiin oikeisiin unelmiini ja ajatuksiini. Samalla pääsen jakamaan ajatuksiani muulle maailmalle. Tämähän on hyvä idea! Voisinkin pitää blogia yhtenä joululahjana itselleni.

Tulipa syvällistä tavaraa jo ensimmäiseen postaukseen. Seuraavassa voisin kertoa hieman itsestäni.



Täällä sitä vaan kirjoitellaan ensimmäistä blogipostausta joulun ensimmäisen glögimukillisen ja karpalo-pekaanipähkinäkeksin kera. Tuntuupa hassulta. 

Tähän voisi kyllä tottua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti